aggicarlsson

Alla inlägg under juni 2012

Av Aggi - 16 juni 2012 21:51




Av Aggi - 16 juni 2012 21:25

hej, jag glömde att säga att det snart kmr att va en frågestund på bloggen! (: Såe, kolla upp dee!!

/Aggi

Av Aggi - 16 juni 2012 21:04

Hej (: Idag så va dee den sista ridlektionen för terminen, fast sen v 27 så ska jag ju hyra bästa ponnyn Nellie!

Så eftersom att det var sista gången så va det leka lekar som stod på schemat (stavning??) Jag fick rida Isa (: Först så gjorde vi följa John, och dee gick väl rätt så bra, hon va lite stark ibörjan av lektionen men sen så slutade hon och koncentrerade (stavning?)  sig. Sen efter det så gjorde vi galopp-leken, för er som nt vet va galopp-leken är så är det en lek där alla ska galoppera runt på mittvolten och om ens häst/ponny saktar av till trav så får man gå in o ställa sig i mitten, och jag vann nästan alla gångerna!!! Isa va jätteduktig!   Sötponny! Ska försöka att ta nåra bra bilder på henne som jag kan visa sen (;

Sen efter galopp-leken så gjorde vi ring-leken, den går till såhär; man är på A,B elr mittvolten man ska släppa stigbyglarna och sen när ridläraren säger: NU! så ska man stanna sin häst, sitta av, och sedan springa till hästen bakom o hoppa upp på den. Det gick väl sådär, det gick bättre på galopp-leken men det va kul!

Imorron så vet jag nt va jag ska göra, men ska fråga pappa om vi kan åka in till Hööks o köpa mitt schabrakBild!---> 

Dee va allt för mig!
/Aggi 

Av Aggi - 15 juni 2012 09:39

Hej! Jag en ledsen för att jag nt har bloggar på typ hundra år, men jag har 2 andledningar (stavning)

1: jag har fått en katt att kela med.

2: jag har sommarlov!!!!!!!

Juste; jag undrar om ngn vill göra en ny design till mig? (i)


//Aggi

Av Aggi - 9 juni 2012 22:15

Hej, azzå jag e ledsen men dee har varit svårt att blogga för stt grejen är att.......... JAG HAR FÅTT EN KATTUNGE!

Såhär gick dee till: Vi åkte till min faster (som jag sa förut, i mitt förra inlägg) och så frågade hon om jag tyckte att Pipis (som en kattunge kallas) va söt, och då sa jag ja, för dee tycker jag ju. Och sen så berättade hon att vi skulle få henne, och jag blev så *** glaa!   Så vi satte henne i en kattbur som vi fick låna av våra grannar och så åkte vi hem. Hon grät hela tiden i bilen! Så jobbigt!!   men jag förstår henne, hon vill inte åka ifrån sin mamma och sina syskon.

Ja, så gick dee till. Nu ska jag spela lite msp o sen gå o kolla lite på tv. Jag ska snart beställa mitt schabrak (:

Berättar om hure gick på stallet idag imorron (: Ska ladda upp lite bilder på hästarna som jag fotade i hagen (; och bilder på min kisse ;D

//Aggi   

Av Aggi - 6 juni 2012 09:22

Hej, just nu sitter jag med paddan i knät och spelar Wordefeud, dee går sådär, min bästis leder, men jag leder över min andra kompis iaf!Idag så ska jag först hem till min faster som ha katterna. Dom ska åka till sina nya hem idag! ;( elr 2 st ska åka, mennmin favorit kisse ska åka i helgen :( han heter charlie och är ljusgrå o vit på magen, såå söt! Sen efter de så ska jag va hemma och chill, sen kmr mina gamla grannar på middag, jag kanske inte får så kul, men kan alltid gå över till mina grannar o va med dom :D aja, ska snart åka nu, bye!

Av Aggi - 3 juni 2012 11:03

hej :) Jag har ju fått en massa kommentarer om att ni vill att jag ska berätta om fotbollen, och de ska jag göra nu, sry för dålig uppdatering, men jag har inte orkat blogga! Aja, nu till fotbollen:

Vi hade en och en halv timmes träning istället för 1 h, men det var för att vi skulle ha en liten turnering. Såhär gick det till: Alla i laget var olika lag, jag var D.I.F blå, det fanns oxå Sampdoria (ett italienskt lag) D.I.F röd och BP. Så vi spelade små matcher (stavning) mot varandra. Och sen på tis så är det semifinal och linal. Och jag o pappa har varit och köpt en pokal för dom som vinner. Om ni undrar vart vi köpte den så var det på Decathlon, himlans bra där faktiskt! det finns alla möjliga grejer, det finns typ till alla sporter, så om ni sportar så kan ni åka dt och kolla! Jag köper dom flesta av mina ridgrejer där.


Stallet i lördags:

jag fick rida Amigo <3 Vi jobbade med bommar och minska och öka tempot och det gick rätt så bra, han var lite pigg o stark men skötte sig, vi slutade med att galoppera över några bommar och det gillade Amigo! Han e såå söt!

Ska snart ladda upp nån bild på honom!


Vet ni att jag typ alltid lyssnar på musik när jag bloggar och gör läxorna, det går mkt snabbare då! ;D

/Aggi (:

Av Aggi - 2 juni 2012 09:43

Har en ny omröstning på bloggen :) Kolla gärna!

/Aggi 

Presentation


14 årig tjej som gillar att gå på matcher o kolla DIF, rida pållar, spela fotboll och lyssna Håkan Hellström.
Så det mesta som skrivs lär handla om det ;))

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards