aggicarlsson

Alla inlägg den 22 december 2013

Av Aggi - 22 december 2013 23:09

Följde med mamma ändå, fast vi åkte inte till stan utan till bromma blocks, dom har faktiskt många bra butiker där, tex the body shop, jackie, h&m, cubus, kappahl osv. Lova hängde oxå med. Jag köpte dom sisat julklapparna till mina kompisar, bla annat till esther och tilda. Sen var mamma riktigt snäll och jag fick med mig ett par jeans, en tröja med one direction tryck typ, och 2 par strumpor. "Happy!"


Juste, igår så var mamma, pappa o tobbe hos mina kusiner. Och jag har tjatat på mamma i flera månader att jag vill ah nån tröja från odd molly. Och min kusin som fyllde 19 har en massa kläder från odd molly så mamma frågade om hon hade något som var för litet och till min stora lycka så hade hon det! Så när jag kom hem från stallet så hängde det en tröja på en galge på min dörr, gissa om jag blev glad hahah. Den är lite lite stor men den är skitsnygg och jätteskön. Kan fota allt jag köpte och tröjan som jag fick och lägga upp det här i ett annat inlägg :)


A men sen när vi kom hem så försökte jag o lova ha skönhets salong med spinky. För igår så skulle jag gå ut och leta efter henne för det var sent och jag ville att hon skulle komma in osv. Och så hittar jag henne i trädgården, jag ser att hon stirrar på något och typ leker med det som ligger där. Så jag går fram och kollar vad det är och ser att det är en stor råtta! Snacka om att jag fick panik. Så jag sprang in och ropade på mamma: MAMMA SPINKY HAR FÅNGAT EN RÅTTA! Så mamma rusar ut och schasar iväg spinky med kvasten :D och sen typ sopar hon undan den äckliga råttan. Mamma berättade sen att den var jättestor och äcklig typ. Sen så tar mamma in spinky och tvättar hennes ansikte och ser till att hon dricker lite vatten för risken finns att spinky hade haft råttan i munnen...

Så jag o lova ville göra henne ren och fin och ehm det gick inte så bra haha. Men lite renare blev hon faktiskt.


Imorrn så har jag inget planerat, kanske ska va med nån kompis, har ingen aning. På tisdag är det julafton! Taggad som fan! 

Men nu får jag o mitt äckliga svin till katt säga godnatt för nu ska vi sova, är jag inte jättesnäll o låter henne sova med mig trots att hon har kissat i min säng flera gånger och haft en äcklig råtta i munnen. Hon är bra bortskämd iaf! 

 

Hon är ju ganska fin oxå faktiskt



Av Aggi - 22 december 2013 13:48

sry för att det inte blev nån update igår men jag glömde bort det hahah

Men jag var ju somsagt i stallet. Skulle ridit manilla men hon hade varit halt och vilat ganska länge och hon är ju i vanliga fall ganska pigg o framåt så ni kan ju gissa hur hon skulle vara om jag red henne efter hon hade vilat, det hade ju gått åt helvete så jag red sandra istället. Jejje hade planerat att vi skulle rida barbacka, eller dom som ville, såklart ville jag det. Det gick ganska bra, vi tränade på att gå på tre spår, svårt o förklara så det skiter jag i, vi tränade på att gå "skänkelvikning" med bara frambenen och sen bara bakbenen, gock helt ok. Red med mina nya sporrar, funkade faktiskt jättebra med dom, mycket bättre än mina andra som bara gled runt, dom som jag hade nu satt där dom skulle, eller iaf dne ena haha men dom var jättebra! Har ridit barbacka 3 gånger irad nu... :D

Red oxå med mina nya turkosa skydd, dom passade perfekt på henne. Lite kul att hon är en b-ponny och har strl shetland i sina skydd hahah. men dom passade iaf och satt jättebra, dom gled inte ner utan satt precis där jag hade satt dom från början och skavde inte. Hiss till dom! Provade repgrimman oxå, hon va skitsöt i den! Lite stor i hakan men det går nog att fixa till. Hade mina nya ridbyxor och trots att sandra hade varit lerig och hade en massa damm kvar på ryggen så blev dom inte smutsiga alls! Asbra. Men det gick somsagt ganska bra, är ganska nöjd med den lektionen, bra avslut på höstterminen!


Sen efter vi hade ridit så åkte vi till nån akvarie butik och esther o astrid köpte några fiskar.


Idag så har jag varit på fotbolls träning, gick jättebra. Sen när jag kom hem så tog jag ett varmt o skönt bad med en massa skum :D Sen har jag ätit lunch och nu så sitter jag här o bloggar.

Mamma ska snart in till stan, vet inte om jag  vill följa med eller inte, får se. Annars är jag bara hemma o slappar. Kan knappt tro att det är julafton på tisdag! Är sjut taggad, ska bli jättekul med alla julklappar osv. 

Nu ska vi se om jag åker in till stan eller inte

/aggi



Presentation


14 årig tjej som gillar att gå på matcher o kolla DIF, rida pållar, spela fotboll och lyssna Håkan Hellström.
Så det mesta som skrivs lär handla om det ;))

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards