aggicarlsson

Direktlänk till inlägg 22 december 2013

rubrik

Av Aggi - 22 december 2013 13:48

sry för att det inte blev nån update igår men jag glömde bort det hahah

Men jag var ju somsagt i stallet. Skulle ridit manilla men hon hade varit halt och vilat ganska länge och hon är ju i vanliga fall ganska pigg o framåt så ni kan ju gissa hur hon skulle vara om jag red henne efter hon hade vilat, det hade ju gått åt helvete så jag red sandra istället. Jejje hade planerat att vi skulle rida barbacka, eller dom som ville, såklart ville jag det. Det gick ganska bra, vi tränade på att gå på tre spår, svårt o förklara så det skiter jag i, vi tränade på att gå "skänkelvikning" med bara frambenen och sen bara bakbenen, gock helt ok. Red med mina nya sporrar, funkade faktiskt jättebra med dom, mycket bättre än mina andra som bara gled runt, dom som jag hade nu satt där dom skulle, eller iaf dne ena haha men dom var jättebra! Har ridit barbacka 3 gånger irad nu... :D

Red oxå med mina nya turkosa skydd, dom passade perfekt på henne. Lite kul att hon är en b-ponny och har strl shetland i sina skydd hahah. men dom passade iaf och satt jättebra, dom gled inte ner utan satt precis där jag hade satt dom från början och skavde inte. Hiss till dom! Provade repgrimman oxå, hon va skitsöt i den! Lite stor i hakan men det går nog att fixa till. Hade mina nya ridbyxor och trots att sandra hade varit lerig och hade en massa damm kvar på ryggen så blev dom inte smutsiga alls! Asbra. Men det gick somsagt ganska bra, är ganska nöjd med den lektionen, bra avslut på höstterminen!


Sen efter vi hade ridit så åkte vi till nån akvarie butik och esther o astrid köpte några fiskar.


Idag så har jag varit på fotbolls träning, gick jättebra. Sen när jag kom hem så tog jag ett varmt o skönt bad med en massa skum :D Sen har jag ätit lunch och nu så sitter jag här o bloggar.

Mamma ska snart in till stan, vet inte om jag  vill följa med eller inte, får se. Annars är jag bara hemma o slappar. Kan knappt tro att det är julafton på tisdag! Är sjut taggad, ska bli jättekul med alla julklappar osv. 

Nu ska vi se om jag åker in till stan eller inte

/aggi



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aggi - 20 november 2015 17:15

Åh va härligt med fredag igen!   Den här veckan rann iväg hur snabbt som helst, riktigt skönt ;)   Igår hann jag inte riktigt blogga ordentligt men ah jag gjorde inget speciellt förutom att vi var på gymnasiemässan med skolan och sen på kväll...

Av Aggi - 19 november 2015 07:00

  Miriam Bryant - Stationen    Detta är egentligen Ison och Filles låt men Miriam gjorde om den i Så Mycket Bättre. ...

Av Aggi - 18 november 2015 22:11


Onsdagen över och nu är det bara två skoldagar kvar tills det är helg!   Imorrn så har vi dessutom ingen lång skoldag då vi endast har förmiddagslektioner för direkt efter lunch så ska vi åka till en gymnasiemässa där vi ska spendera resten av ef...

Av Aggi - 17 november 2015 22:02

Tisdagen över och halva skolveckan har nästan gått ;)) Haha nä men imorrn är det redan onsdag, känns som att dagarna har gått jättesnabbt.   Idag har jag iaf varit i skolan som vanligt, sen har jag varit hemma, kollat lite tv och bara tagit det...

Av Aggi - 16 november 2015 21:56


Fy satan vad blöt jag var idag efter jag kom hem från min fotbollsträning, det regnade konstant under hela träningen. Inte särskilt mysigt haha.   Aja, idag har jag varit i skolan som vanligt. Sen var jag hemma i nån timme och bara chillade framf...

Presentation


14 årig tjej som gillar att gå på matcher o kolla DIF, rida pållar, spela fotboll och lyssna Håkan Hellström.
Så det mesta som skrivs lär handla om det ;))

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards