aggicarlsson

Alla inlägg den 20 januari 2014

Av Aggi - 20 januari 2014 19:31

Skönt att ha måndagen avklarad. 

Började dagen med att ha sovmorgon till 09.20 och slutade 15.15

Inte så jättelång dag. Skönt med mjukstart på veckan. 

Har varit hemma, chillat osv. Ska snart hoppa in i duschen och sen krypa upp i soffan o kolla lite på tv. Ska försöka plugga lite oxå.


På svenskan så ska vi hålla ett slags tal. Och man ska typ börja med "vet ni hur det känns när man" osv. Jag hade tänkt säga typ "vet ni hur det känns att kliva in på en fullsatt fotbollsarena, att höra alla i klacken stå och sjunga. Det vet jag." A men något sånt. Sen ska man beskriva känslan typ. Sen på engelskan så ska vi berätta om en nyhet som är ganska aktuell just nu. Jag har valt att berätta om att Jawo stannar i djurgårn. Sen ska man typ redovisa inför hela klassen. Tycker fortfarande att det är jävligt pinsamt att stå prata inför hela klassen. Usch. Men det kommer nog gå bra hoppas jag. 


Juste. Det har hänt lite nya saker på ridskolan. Sanna som var här ett tag och sedan åkte har kommit tillbaks igen. Och så har det oxå kommit en ny ponny. Sjukligt söt

 


Nä men nu blire duschmys så får vi höras senare

/Aggi


  

Av Aggi - 20 januari 2014 17:08

Mina mål med Sandra inför 2014:


1. Debutera 60 cm clear round och helst komma runt felfritt eller 4 fel typ.


2. Få en bra placering i LC:1, alltså bli placerad o få rida ärevarv osv.


3. Kanske debutera en LB i dressyr, skulle vara riktigt kul att prova. Fast det kanske jag gör 2015, vi får se.


4. Debutera "Lätt E" vilket är 50 cm på b-ponny med Sandra. Lätt E är alltså ndet när man rider omhoppning på tid osv. Då man kan bli placerad. I clear round så är det så att om man kommer tunr felfritt så får man rosett osv.

Det skulle vara jäkligt kul att prova lätt e, men det betyder att jag kommer tävla mot dom som har egen ponny och så kommer jag in på en gammalridskole ponny. Men det vore så kul att prova! Hoppas jag inte fegar ur bara...


5. Ta några privatlektioner för jejje eller nån ridlärare som kan hjälpa mig i dressyren/hoppningen nu sista året.


A tror det är dom målen som jag ska försöka uppnå 2014.

Ska bli riktigt kul när tävlingssäsongen drar igång. Är grymt taggad!


           

Av Aggi - 20 januari 2014 16:44

Upptäckte precis att 2014 är det sista året jag får tävla Sandra i hoppning. Får tävla henne i dressyr hela 2015.


Sista året. Nu ger vi allt. Bästa ponnyn <3

             

Presentation


14 årig tjej som gillar att gå på matcher o kolla DIF, rida pållar, spela fotboll och lyssna Håkan Hellström.
Så det mesta som skrivs lär handla om det ;))

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards