aggicarlsson

Alla inlägg den 28 juni 2014

Av Aggi - 28 juni 2014 22:49

Idag hade jag ett sånt där "Wow ridpass" på sandra.

Vi hoppade på vallen. Jag hade inte ridit på nästan en månad, var taggad till tusen.


Och det var typ det roligaste jag gjort. Sandra var på riktigt bra humör, hon varw inte den här gamla surwa tanten som inte vill hoppa osv. Utan det här var den Sandra som sög sig mot vissa hinder, lyssnade på skänkeln och gjorde nästan precis vad jag ville. Hade bara ett enda stopp på hela lektionen. Vilket nästan är ett mirakel för att vara Sandra haha.


Nä men det var riktigt kul. Idag var det ju sista ridlektionen för terminen så det var verkligen en bra avslutning.

Men sen på måndag så hyr jag, esther, astrid, amanda och vendela häst! 
Så måndag-söndag hyr vi varsin pålle på stallet. 

Självklart hyr jag Sandra. Så vi kommer vara i stallet varje dag hela nästa vecka.

Ska bli riktigt najs. 


Imorrn så ska jag till några kompisar som bor ute på landet, dom har en massa hästar där osv. 

Frida kommer vara där med sin familj, så jag kommer nog vara med henne mest. Vi kommer även få rida där tror jag, dom har två små shettisar som jag har ridit några gånger. Har även fått rida en asfin hopphäst som dom har. Mirre heter han typ, riktigt fin är han iaf. 

Sen på kvällen så ska jag fixa iordning alla saker som ska med till stallet, det är ju en hel del schabrak, grimmor, lindor, benskydd osv som ska med. Så det är väl typ det som händer imorrn.


Nu ska jag kolla lite fotbolls VM och sen gå å lägga mig

Hörs

Fina Sanna    


Av Aggi - 28 juni 2014 18:15

För nån månad sen så köpte jag ett svart aachenträns från hööks.

I beskrivningen på hööks så står det:

Aachenträns med 4 cm bred nosgrimma, fodrad platta under spännet på nosgrimman. Svängt fodrat nackstycke och sidostycken med tygelhakar.


Precis som det står så är nackstycket fodrat och ganska brett. Trycker inte lika hårt bakom öronen som vxanliga träns gör. Och Sandra får väldigt lätt skavsår precis där nackstycket och grimman sitter, eller hon har skavsår där nästan hela tiden. Därför har jag oftast ludd på min grimma och då köpte jag även ett träns som sitter bättre på henne.


Och idag så premiär red jag med det på Sandra. 

Vi hoppade på vallen. Berättar mer om det ikväll!

Och jag tror faktiskt att hon trivdes bättre med det tränset. Hon kändes lättare i handen, pigg och hon lyssnade väldigt bra på mina hjälper. Hon var väldigt lätt att styra henne rätt så hon kom rätt på hindret osv.


Så tränset är verkligen godkänt av mig. Om det nu ska vara något minus så är det att det var väldigt stelt precis när jag köpte det. Mitt förra träns som jag köpte från hööks var inte alls lika stelt när jag köpte det.

Men annars är jag väldigt nöjd med tränset.






Har ingen bild från när jag red med det på sandra, men det ska jag fixa på måndag, för då ska vi hyra häst!!

Är väldigt taggad!




Av Aggi - 28 juni 2014 11:15


Vad tycker ni om låten?

Själv tycker jag den är rätt bra. 

Den ska sjungas vid inmarschen av 3 matcher, hemma mot Elfsborg 7/7, häcken 21/7 och helsingborg 24/8.


DIF · Videor
Av Aggi - 28 juni 2014 07:00

Är det bara jag som älskar zebra- täcken? Eller asså tex ett flugtäcke med zebra mönster. Tycker dom är ascoola.

Hade jag haft egen häst hade jag garanterat haft ett haha.

Presentation


14 årig tjej som gillar att gå på matcher o kolla DIF, rida pållar, spela fotboll och lyssna Håkan Hellström.
Så det mesta som skrivs lär handla om det ;))

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards