aggicarlsson

Alla inlägg den 23 november 2014

Av Aggi - 23 november 2014 23:33

Här har ni bilderna från dagen, videor från när jag red kommer under morgondagen.


De första bilderna är på Wendy, dom andra är på Mary-Anne och dom sista är på Rozzi

Av Aggi - 23 november 2014 23:24

Yes då var denna vecka över.

Idag har jag spenderat hela min dag i stallet iprincip. Var somsagt hos mammas kompis ute i Strängnäs.
Och hon har 3 hästar. Ett svenskt halvblodssto, född 1987, Wendetta (Wendy) En mörkbrun svenskhalvblodsvalack, Rozzi och ett D-ponnysto, vet ej vilken ras, Mary-Anne.

Jag fick rida både Rozzi och Mary-Anne men Wendy är alldeles för gammal så hon vara bara med o skrittade på ridbanan.

Först red jag Rozzi. Kände mig liten som en mygga men kollade sen på bilderna efteråt och då var jag inte så liten faktiskt.
Han kändes iaf jätteenorm för mig men han var rätt rolig o rida.
Vi red ut en liten sväng som framridning och red sen en stund på ridbanan.
Ute var han rätt feg oså men sen på ridbanan var han inte alls lika feg.
Han hade en grymt skön galopp!

Sen fick jag sitta upp på Mary-Anne.
Och jaa, vad ska man säga. Hon är en ponny och ett sto.
Och hon var riktigt envis och ville bara göra det hon ville. Så innan jag galopperade och red henne "ordentligt" så gjorde jag mycket tempoväxlingar, halter, volter osv så att hon verkligen skulle lyssna på mig.
Sen testade jag att galoppera och det gick jättebra.
Dock hade hon inte ridits på några dagar så hon hade mycket spring i benen och bockade lite härådär.
Sen mot slutet var hon lite mer avslappnad och galopperade lite lugnare utan att bocka.

Hon var riktigt rolig att rida, skulle gärna vilja åka dit och rida både Rozzi och Mary-Anne.
Väldigt nyttigt oxå att få rida alla sorters hästar.
Jag ska kanske dit på jullovet nån gång och få rida, längtar redan om det nu blir av haha.

Nu så måste jag gå och lägga mig för imorrn är det skola.



Senare kommer lite bilder från dagen ;)

Av Aggi - 23 november 2014 08:00

Detta snygga pullarträns skulle inte vara helt fel att få i julklapp

 




479 kr kostar det. Finns på hööks.

Presentation


14 årig tjej som gillar att gå på matcher o kolla DIF, rida pållar, spela fotboll och lyssna Håkan Hellström.
Så det mesta som skrivs lär handla om det ;))

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards