aggicarlsson

Alla inlägg den 28 februari 2015

Av Aggi - 28 februari 2015 16:45

Idag har jag varit i stallet med Esther och Astrid på morgonen.

 

Jag red Betty med det nya schabraket jag köpte igår.

Lindorna sket jag i då hon aldrig har haft på sig det förut så jag tänkte rida några ridpass med benskydd först så hon vänjer sig vid det och sen testa lindor.

 

Lektionen gick iaf jättebra.

Vi gjorde lite skänkelvikningar i skritt och trav för både höger och vänsterskänkel. 

Och trots att hon inte har lärt sig det så gick det hur bra som helst. Det funkade som bäst i trav för högerskänkel, och tillslut så verkade hon förstå hur hon skulle göra. Duktig påni!

 

Galoppen måste vi träna mer på. Galoppfattningarna går ganska bra men sen så sprätter hon iväg hur snabbt som helst, så jag måste få henne att galoppera lugnare så jag kan samla ihop henne och kontrollera henne mer. På slutet gick det bättre och hon lyssnade mer i galoppen.

 

Men over all så är jag nöjd med ridpasset.

Extra glad är jag nu då Jejje frågade mig om jag vill komma och rida Betty nån gång mitt i veckan. Så nu bestämde vi att jag kommer och rider henne varje onsdag, eller a om jag inte har mycket plugg eller något förhinder ofc.

Så på onsdag drar jag till stallet med Esther efter skolan och rider Betty, ska bli superkul!

 

Nu måste jag fixa mig iordning för snart kommer Esther och Astrid hit med sin familj, dom ska nämligen käka middag här, trevligt trevligt.

 

Ge mig sommar snällaaa 

Presentation


14 årig tjej som gillar att gå på matcher o kolla DIF, rida pållar, spela fotboll och lyssna Håkan Hellström.
Så det mesta som skrivs lär handla om det ;))

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards