aggicarlsson

Alla inlägg under juli 2014

Av Aggi - 31 juli 2014 10:30

Stämmer fullt ut


 

Av Aggi - 30 juli 2014 13:15

Nu har jag gjort 800 inlägg (med det här inräknat)

Intressant va? A men visst ellerhur..

   

Bjuder lite på dessa bilder på världens underbaraste kisse misse 



Av Aggi - 29 juli 2014 11:08

Tittar in lite snabbt här.

Ville säga att igår så mötte inte djurgårn Helsingborg hemma på tele2 och det var inte matchtröjans dag

Det är nästa vecka. Igår så mötte djurgårn häcken borta och tyvärr så
Förlorade dom med 2-1.

Jag har haft det väldigt bra här i Spanien hitills
Jag har badat i vattenfall, badat i min och mina kompisars pool, badat i havet och solat en hel del.

Idag så ska vi hänga på beachen å bara ta det lugnt.
Efter det kanske vi åker till oss och äter middag här, vi har inte bestämt något men vi får väl se.

Ni kommer kanske få ett inlägg direkt härifrån av mig lite då å då.
Annars får ni lite tidsinställda inlägg.

Hade gött
/Aggi

:(

Av Aggi - 29 juli 2014 09:15

Saknar min fina, mysiga å tjocka tjej oerhört mycket :(


   

Av Aggi - 28 juli 2014 11:15

Idag är det match, djurgårn möter helsingborg hemma på tele2.

Det är dessutom matchtröjans dag, så hela tele2 kommer vara fyllt av en massa fina blåränder.


Tyvärr vet jag inte om jag kommer kunna se matchen eller inte. (detta är ett idinställt inlägg) 

Jag kanske kommer ha wifi och kan då se en.


Här kommer lite olika tifobilder, enligt mig så är det grymt snygga tifon!



Av Aggi - 27 juli 2014 11:00

Jag hann fota litegrann medans vi hyrde häst.


Här kommer lite bilder från när astrid, amanda och elin red på vallen.















Av Aggi - 26 juli 2014 09:15

Jag har funderat lite på det här med bett.

Sandra är vääldigt känslig i munnen. Och hon har haft några olika bett. 

Vet inte precis alla som hon har haft då hon har funnits på ridskolan väldigt länge, innan jag började rida där så har jag ingen aning om vad hon hade för bett.


Men vad jag vet så hade hon först ett vanligt tvådelat tränsbett. Men hon hade då ett par slags gummisnoddar som satt i bettringen och sen till tygeln, vilket gör att man inte behöver dra henne för mycket i munnen för att hon ska reagera. Jag red henne inte så mycket på det men det funkade nog hyfsat bra då dom hade så väldigt länge.


Sen fick hon ett tredelat gummibett.

  Det red jag henne mycket på och jag tycker det fungerade väldigt bra, dock var det något stort för henne men det var inget som märktes på henne när man red osv. 

Jag tror även att hon trivdes rätt bra med det.



Sen efter det så fick hon ett såkallat Nova bett.

Det var det absolut bästa enligt mig. 

Hon trivdes väldigt bra med det, hon blev lätt i handen och så var det bättre med ett sånt bett för henne tex när alla nybörjare sitter å rycker henne i munnen. Så tummen upp för detta bett!

Tyvärr så hade hon inte bettet så jättelänge.


Nu har hon ett vanligt tredelat tränsbett.

Det funkar det med, men det kändes mycket bättre för henes mun med nova bettet just för att hon är såpass känslig. Men a, det funkar även att rida med det. Dock kändes allt mycket enklare med det milda nova bettet. Känns som att hon blir lite segare med detta bett, därför får man vara väldigt lätt och mjuk i handen när man rider henne.



   Tredelade gummibettet    

Nova bettet

 

 

   

Vanliga tredelade tränsbettet

 

 

 


Nu känner jag mig hyfsat klar med mitt bettsnack haha..


Av Aggi - 25 juli 2014 21:02

Tjena tjena!

Kikar in här lite snabbt innan jag ska slinga håret, duscha å sen gå o lägga mig.


Imorrn drar jag somsagt till spanien. Ska bli riktigt najs. 

Komma till värmen osv. Fast det har ju varit huur varmt som helst här hemma i sverige, helt sjuk varmt.

Knappt så man orkar vara ute. Dom gångerna jag är ute så är jag antingen å badar eller solar i typ 10 min sen går jag in igen.


Ska bli riktigt skönt iaf, dock kommer jag sakna spinky enormt. Fast tilda och hennes syrra kommer ta hand om henne medans vi är borta så det går nog bra.


Det kommer nog inte vara någon vidare uppdatering här, vet inte om jag kommer ha något wi-fi i spanien, kan se om någon vill gästblogga, annars gör jag lite tidinställda inlägg.


Hörs om typ 2 veckor!

 

 

Världens finaste tjej   

Presentation


14 årig tjej som gillar att gå på matcher o kolla DIF, rida pållar, spela fotboll och lyssna Håkan Hellström.
Så det mesta som skrivs lär handla om det ;))

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards