aggicarlsson

Alla inlägg under augusti 2015

Av Aggi - 31 augusti 2015 22:12

Måndagen äntligen slut ;))

 

Om jag ska vara ärlig så kändes skoldagen hur lång som helst, men tillslut tog den slut som tur var.

Ippa följde med mig hem, vi (läs Ippa) gjorde jättegod milkshake till oss och vi tgo det lugnt ett tag och sen kom Elin hit och så drog vi till fotbollsträningen.

Och där väntade en överraskning. Emil Bergström som spelar mittback och även är kapten i Djurgårdens A-lag var med på vår träning!  Det var väldigt kul och lärorikt, han vet ju verkligen vad han pratar om ;)

 

Sen nu på kvällen så har jag duschat och käkat middag.

Imorgon börjar skolan 09.30 och jag slutar någon gång vid 3.

Så det är ju en ganska lång o skön sovmorgon jag har ;)

 

Efter skolan har jag inget planerat, blir väl bara att vara hemma och ta det lugnt. 

Känns som att jag tränat mycket nu dom senaste dagarna, förra veckan hade jag träning onsdag och torsdag, sen på fredan hade vi match och på lördag var jag i stallet.

Igår spelade jag match med 00orna, dom som är ett år äldre, och det var en hyfsat jobbig match om man säger så. Och idag har jag haft 1 och en halv timmes träning igen. 
Så imorrn förtjänar jag en vilodag hehe ;))

 

Av Aggi - 31 augusti 2015 07:00

Något som jag hissar och som jag tycker är väldigt snyggt är vita benskydd.

 

Är väldigt sugen på ett par, har hitills kollat in dessa:

 

 

               

 

 

  Vilka tycker ni är snyggast?   

Av Aggi - 30 augusti 2015 23:45

Slänger in ett snabbt inlägg nu innan jag går o lägger mig.

Idag sov jag ut riktigt länge.
På eftermiddagen så kollade jag på några filmer och bara tog det lugnt, riktigt skönt.

Sen på kvällen hade jag match med 00orna.
Det gick tyvärr inte jättebra, vi förlorade :/.
Men det var iaf väldigt kul att få vara med.

Imorrn är det måndag och jag början skolan vid 9 och slutar någon gång vid 3.
Efter skolan är jag hemma ett tag och sen på kvällen så har jag fotbollsträning.

Nu måste jag verkligen sova hehehe..

Spinky hade det mysigt med mig när vi kollade på film ;))

Av Aggi - 29 augusti 2015 23:07

Idag har jag varit i stallet och ridit dressyr på Pinja.

Det kändes rent ut sagt åt helvete i början. Hon var väldigt loj, lyssnade inte för skänkeln och var allmänt jobbig. 

Sen fick jag nogranna instruktioner av Jejje och sen sista halvtimmen gick mycket bättre och sen på slutet blev hon ganska fin, speciellt i traven då hon sökte sig nedåt osv.

Vi gjorde även mycket skänkelvikningar och det gick oxå bra.

 

Efter jag var i stallet så var jag hemma och åt lunch och sen åkte jag till tele2 för o kolla på Djurgårns match när dom mötte Halmstad. Djurgårn vann med 4-2, riktigt skönt!

 

Efter det har jag bara varit hemma och tagit det lugnt.

 

Imorgon så är tanken att sova ut länge och kanske bada eller något sånt under dan om det blir bra väder. Sen på kvällen så ska jag spela match med 00orna. 

Nu tänkte jag kolla på någon film och därefter gå och lägga mig.

 


 

Av Aggi - 28 augusti 2015 23:24

Matchen torskade vi tyvärr med 2-0 :/

Men, men. Finns inte mycket att göra, hade iaf en superrolig kväll då hela laget käkade pizza efter matchen och vi lyssnade på musik och hade det jättemysigt.

 

Imorgon ska jag till stallet, tror jag ska rida Pinja. Vet inte om vi rider dressyr på vallen om det är bra väder eller så, det hade varit ganska kul ;)

 

Efter jag varit i stallet så ska jag på djurgårdsmatch, den börjar vid 16 så lär sticka hemifrån någon timme innan.

 

Under dagen så har jag somsagt spelat fotbollsmatch och sen har jag hunnit vara i skolan.

Skoldagen var inte särskilt seg, det kan berott på att vi fick sluta en timme tidigare då vår spanskalärare var sjuk ;)

Så jag slutade redan vid tjugo i två. Var hemma i någar timmar och bara tog det lugnt, riktigt skönt.

   

Av Aggi - 27 augusti 2015 22:29

Imorgon är det äntligen fredag!

 

Riktigt taggad på morgondagen. Går i skolan som vanligt till 15 nån gång, sen är jag hemma ett tag och käkar middag. Sen kl 19 har jag samling med laget och sen 20.00 så har vi match mot Kungsängen!

Förstår ni hur mysigt med match en fredagskväll?? Jag tycker det ska bli gryymt kul och jag är väldigt taggad på att ta en seger eftersom vi förlorade förra matchen mot Vasalund med 0-1.

 

Idag då? Jo skoldagen gick hyfsat snabbt, under eftermiddan så skypade jag med Ebba och Jessica och filmade med Periscope och alla möjliga människor kan ju se ens sändning om man inte gör den privat.

Och gissa vem som tittade? Jo Anty, (en youtuber) såå jäkla coolt!

Sen började hon även följa oss på instagram! Så jaa det var lite kul haha.

 

Nuska jag snart gå och lägga mig, börjar nämligen 08.20 imorgon bitti ://

Inte sådär jättemysigt direkt :|

 

 

   

Av Aggi - 27 augusti 2015 07:00


Veronica Maggio - 17 år

Av Aggi - 26 augusti 2015 22:27

Idag har jag hunnit göra mycket känns det som.

 

Gick i skolan som vanligt, efter det drog jag till stallet.

Fick rida vem jag ville så jag tog Sandra och dressyrade lite med henne på ridbanan.

 

Gjorde mycket tenpoväxlingar, lite framdels och bakdelsvändningar, tog henne i skänkelvikning för båda skänklarna och allt det satt som en smäck. Jobbade henne ganska mycket i galoppen och även där var hon jättefin.

Så jag är riktigt nöjd!

 

Efter jag var i stallet så drog jag direkt till fotbollsträningen. 

Och nu har jag hunnit duscha och snart ska jag gå och lägga mig, är sviintrött hahaha.

 

Imorgon har jag sovmorgon och börjar vid halv 10 och slutar sen nån gång vid 3.

Efter skolan så har jag fotbollsträning igen, annars har jag inga speciella planer alls.

 


   Sunkig video från idag när påni o jag gick till hagen

 

 

Har saknat o rida mongopånin lite faktiskt ;))

Presentation


14 årig tjej som gillar att gå på matcher o kolla DIF, rida pållar, spela fotboll och lyssna Håkan Hellström.
Så det mesta som skrivs lär handla om det ;))

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards