aggicarlsson

Alla inlägg under mars 2014

Av Aggi - 24 mars 2014 22:26

Uppdaterar lite snabbt nu på kvällskvisten.


Hade ju nationella prov i matte idag. 

Gick väl helt ok. Några frågor förstod jag ingenting av men jag hoppas på det bästa.

Matte, asså fyfan usch.

Aja, nu finns det inget att göra åt. Det gick som det gick. Värsta som kan hända är väl att jag får underkänt och får lite extra hjälp i matte. Värre än så är det inte.


Imorrn är det en vanlig skoladag. Som består bla av spanska förhör/prov.
Har inte tränat så jättemycket på det men hann göra en hel del på förra lektionen så jag är ganska bra förberedd.

Som tur så har vi inte betyg i spanska än.

Annars är allt precis som vanligt.

Slutar vid halv 4 sen har jag inget planerat att göra efter skolan.

Kanske är med nån kompis.


Måste gå o lägga mig nu

/Aggi

   

Av Aggi - 23 mars 2014 21:46

Jahapp imorrn är det måndag igen då :|

Vilket oxå betyder att jag har nationella prov i matte hela dan. Usch. Känns inte som att det kommer gå så bra. Matte är typ mitt sämsta ämne. 

Aja det får gå som det går.


Idag har jag haft fotbollsträning, varit hos mina kusiner, kollat match på stadion, och kollat kläder på bromma blocks.

Jag och elin skyndade oss till stadion och såg sista kvarten av matchen.

Sen tig vi bild med Simon Tibbling, en av mina stora idoler.

Trots att jag redan har träffat alla u djurgårn så är det coolt.

Matchen slutade tyvärr med 1-o till norrköping. Men djurgårn hade en massa unga spelare från U19 och U21 med och dom riktigt bra spelarna från a-laget var skadade. Hade hela truppen varit med hade djurgårn nog vunnit.

Men men. Som tur var så var det bara en träningsmatch. 

Riktigt kul att vara tillbaka på stadion iaf!


Våran borg e vårt hem.


Var sen på bromma blocks och kollade lite springkläder osv. Hittade tyvärr inget snyggt men är inte i stort behov av något men elin skulle köpa ett par löparyxor så då hängde jag med.

Resten av kvällen har jag inte gjort nånting på typ. Eler har ätit middag och suttit framför datorn. 

Standard söndags kväll.


Nu ska jag gå o lägga mig men uppdaterar mer imorrn.

/Aggi

 

Av Aggi - 23 mars 2014 15:30

Är just nu på stadion. Jag och Elin skyndade oss hit och såg sista kvarten.
Så många minnen och känslor som väller upp när man kommer hit. Alla gulden vi tog. Alla sköna vinster.
Fyfan va skönt o va tillbaka.

Här e vi
Djurgården
Å vi är
Tillbaks igen
På Stockholms stadion
Våran borg
E vårt hem
Djurgården

Av Aggi - 23 mars 2014 00:09

Dressyrträningen idag på sandra gick rätt bra.

Det var kul och börjar känna mig mer och mer säker med sandra i dressyren. Under några korta stunder gick hon fint på tygeln och sökte sig neråt. Red med min turkosa outfit, körde på lindor eftersom jag hade mycket tid innan och så är det snyggare i dressyren.


Hade dock inte pullarnosgrimma utan aachennosgrimma. Det funkade skitbra, var inte så stor skillnad men hon trivs lika bra på båda. Men i hoppningen så kör jag nog på pullarträns och i dressyren aachen. Snyggare med aachen i dressyr tycker jag. Men träningen gick hursomhelst bra. Var ganska nöjd med sandra. 


Sen kom jag hem, duschade osv och sen kom frida och hennes familj på middag.  Vi år middag, köpte glass, dunkade lite gammal 80-tals musik och gick ut o spelade lite fotboll. Provade o spela med mina nya skor. Shieet va sköna dom var!  Lite stela och hårda nu i början men jag får använda dom lite mer sen blir dom mjuka o sköna.

   

Men jag har iaf haft en bra lördag. 

Imorrn har jag fotbollsträning på morgonen vid 10. Sen ska jag till mina kusiner på födelsedagskalas. 

Skulle egentligen gått på fotbollsmatch.

Eller det var en träningsmatch på stadion mot norrköping. 

Hade väldigt gärna gått. Djurgårn spelar ju inte på stadion längre i allsvenskan eller svenska cupen så det är alltid kul att gå dit. Men dom ska faktiskt ha en träningsmatch på stadion en gång per år, på sommaren. Tror det var i slutet av juni iår. Så det kommer bli en tradition.  Det ser jag fram emot. 


När jag kommer hem så har jag inget planerat. Kanske pluggar lite matte eftersom jag har prov nästa vecka. Får se om jag har ork. Annars så är jag nog bara hemma eller med nån kompis.

/Aggi


 

Av Aggi - 22 mars 2014 00:15

Nu är det äntligen helg!

Hade en ganska lugn dag i skolan. Tränade lite inför nationella proven i matte och so osv.


Nu på kvällen har jag hjälpt till lite hemma faktiskt. Måste ju tjäna ihop lite pengar till min barcelona resa!

Ska dit om 13 dagar, alltså torsdag nästa vecka. Och det ska bli heeelt awesome!

Är så jävla taggad!

Det kommer bli skitkul


Imorgon bär det av till stallet som vanligt.

Amanda skulle hämta mig vid tjugo i 9 sen hämtar vi esher och astrid.

Min kompis hanna ska komma oh fota mig och sandra. Hon har aldrig fotat mig så det blir spännande att få se.

Har tagit fram outfiten oxå. Turkost schabrak, turkos tröja. Vet inte om jag ska ha lindor eller skydd, får se hur lat jag är :D

Ska iaf ha mitt svarta pullarträns hade jag tänkt.


Sen imorgon på kvällen så ska det komma lite kompisar på middag hos oss. Bla min kompis frida. vi spelar i samma fotbllslag och vi har kännt varann i typ hela livet så vi är väldigt nära och bra vänner. 

Så det blir najs. Vet inte riktigt vad vi ska göra, kanske drar till skolan och spelar lite fotboll på planen där, får se.


Nu ska jag kolla lite facebook och dunka alla Bruno Mars låtar. Fyfan vad jag älskar den mannen och hans musik.


Favorit låten har ni här!

So what we get drunk

So what we smoke weed

We just having fun

We don't care who sees

So what we go out

That's how it's 

supposed to be

Living Young 

and Wild

and Free


Jag döör vad han e bra!

Av Aggi - 21 mars 2014 14:15

 

Av Aggi - 20 mars 2014 23:21

Hej!
Tänkte blogga lite ordentligt nu. Ni fick ju bara lite snabb uppdatering igår.
Men ni vet vad jag hade för mig igår. Kan säga att jag hade grymt kul!
Heelt awesome

Idag var jag i skolan som vanligt. Vi har typ haft matte varenda dag nu känns det som. Nej men vi har nationella prov i matte nu på måndag och fredag nästa vecka. Är inte sådär jättetaggad..
Men jag är desto mer taggad till imorrn och lördag! Imorrn är det fredag och det är asbra. Sen på lördag så ska jag till stallet. Dressyrträning på Sandra. Tror dock inte att jag rider med lindor utan kör på benskydd istället. Tar sån tid att linda. Skydd är oxå snyggt.
Men jag har iaf kirrat en fotograf så jag kommer nog bjuda er på bilder så småningom :)

Nu måste jag gå o lägga mig. Mer uppdatering kommer imorrn under dan.
/Aggi

Av Aggi - 19 mars 2014 21:15

Ni får lite live uppdatering från hovet.

Blev lite spontanhockey idag med pappa. 

Inte helt fel att få träffa Vytas och Erton Fejzullahu. Dom spelar i dif fotboll. Och sen ha Janne tauer sittandes brevid under hela matchen. Han spelade i dif fotboll för några år sen. 


Djurgårn leder med 3-0 och jävligt bra drag i klacken.

SHL här kommer vi!



    

Presentation


14 årig tjej som gillar att gå på matcher o kolla DIF, rida pållar, spela fotboll och lyssna Håkan Hellström.
Så det mesta som skrivs lär handla om det ;))

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards